Translate

søndag den 9. september 2012

Photo from 1912 , Fredericia, Denmark.

Et foto fra 1912, optaget hos en fotograf i Fredericia, Danmark.

Min kusine sendte mig et ganske særligt dejligt foto fra 1912, af vor fælles dejlige og elskede farfar, der var uniformeret Dragon.

Straks jeg så det dejlige foto og fik det forstørret en del op,  kriblede det for at lade blyanten - komme på arbejde.

For mig er det naturligvis noget ganske særligt, nemlig opfriskelsen af et dejligt gensyn, med min unge og meget skønne og flotte bedstefar - tilbage til 1912., hvor han var dragon og åbentbart blev foreviget i Fredericia hos fotograf Carl Larsen.
I hatten står et klart og tydeligt - nr.27.
Da jeg tegnede den første knap, opdagede jeg, at det var disse knapper - fra akkurart denne uniform - min farmor gav mig, da jeg var barn og dem har jeg stadig, nogle er let ridset og bulet, hvor fantastisk herligt.
Min facination dukker hurtigt op til overfladen - for min farfar fortalte mig ofte om dengang, og jeg husker at han var dragon og lå som sådan - i Karrebæksminde, i den smukke gl. gule bygning lige tv. for broen "Græshoppen" der husede dragonerne.
I de massive bjælker er indridset soldaternes initialer mv og jeg har været inde og kigge for mange år siden, mens bygningen var kendt som "kakao-fabrik, og der duftede af sød kakao og emmede af fordums tider.

Min farfar, er en del af vor historie og mest af alt min historie. Han var en ganske særlig og rigtig dejlig farfar for mig, og hvis fortællinger, oplevelser og mange historier jeg altid har haft så stor gavn og glæde af. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar